Igazán régóta foglalkoztat az a tény, hogy csak 'átalszom' az életem és néha-néha kissé hosszabb és rövidebb időre éber leszek. De alapjában véve még akkor is alszom, ébren álmodom, és alvás közben élek...

A kezdet: Amíg az ember gyerek, nem érti a körülötte lévő világot. Aztán ha rossz körülmények közt nevelkedik, vagy valami baj történik vele (itt jegyezném meg, hogy "mindenkinek a maga keresztje a legnagyobb") és korán fel kell nőnie, talán az évek alatt összegyűlt fájdalom miatt, de már nem is akarja megérteni a csúnya világot. Aztán felnőtt lesz. Már látszódik is rajta, a testén, az évei számán. Már a többiek is felnőttek, a saját korosztálya is utolérte, már kezdik megérteni mások, de igazán nem fogják. Fiatalok, húszonévesek, bohémek, de felnőttek. Ő nem. Próbál még gyermek lenni... és elbújni.

Az álomba szenderülés: Megpróbál elmenekülni az általa létező világban, de még ott is folyton folyvást menekülnie kell önmaga és az időnként betörő külvilág elől. Egy burok, egy fal, egy erdő, egy szoba, egy zárt világ - egy elme szüleményei, amit lehet észre sem veszel te sem, de létrehoztad. És éled az életed. Visz, sodor az ár magával, hagyod - elhagytad magad. Úszol, aztán elfáradsz, elmerülsz, és végül újra feljössz levegőért kapkodva a felszínre. A nyomás egyre erősebb rajtad. Az életed néha jobb lesz, de azt hiszem nem kell statisztikát csinálnod ahhoz, hogy meglásd nem javult semmi, csak változott, más lett.

A valóság: És valóban elhiszed? Tényleg? Ismered az érzést, már átélted te is, tudod miről beszélek...  
 1) Üdvözöllek a klubban! 
 2) Hát tévedsz! A dolgok tényleg változnak, időnként javulnak is maguktól, de nem, te nem veszed észre, mert már alszol: mert meguntad az örökös harcot, a félelmet, a fájdalmat, mert könnyebb sajnálnod magad mintsem szembenézni értelmetlenül magára hagyott életeddel, mindegy miért! A dolgok tényleg változnak és javulnak is, ha tanulsz az elkövetett hibákból, ha óvatosabb vagy, ha még jobban figyelsz és vigyázol, szerencse is kell hozzá úgy érzem… de ha elhagyod menni, az elvesztegetett idő nem jön vissza többé. Ezt soha ne felejtsd el! 

Ébredés ("wake up Neo, wake up!"): Aztán történik valami váratlan. Valami nagyobb dolog, amire berendezted csöpp életed: kidob az a pasi/csaj, akinek elviselted eddig minden hülyeségét / elküldenek a munkahelyedről persze nem te vagy a hibás, és tényleg mindent jól csináltál, de sajnos most ez van / felmondják az albérletet és új helyre kell költöznöd / mást léptetnek elő, pedig te voltál a várományos / jön egy új szerelem / megismersz valakit, aki barátságot hoz az életedbe, és még sorolhatnánk, te is tudod... Valami olyan dolog történt, amitől át kell gondolnod, át kell értékelned magadat, az életed, a dolgaid, a körülményeid, a körülötted élő embereket - mindent.

Igazság: Most látod csak igazán a kudarcaid, a múlt árnyai kísérteni kezdenek. Jön egy hosszú önmarcangolás a 'miért ezt csináltam?' és a 'miért nem vettem észre?', 'mi lett volna ha?' és a 'hogy lehettem ilyen hü***?' kezdetű kérdésekkel… és akkor, egyszercsak észreveszed, hogy eleged van. Eleged lett magadból, a nyavalygásból, a rosszkedvből, és hogy minden rossz csak veled történhet meg, és abból is, hogy azt már mások is észrevették mennyire “balszerencsés” vagy – ők így fogalmazzák meg. Innen már csak egy apró felismerés kell: nem tettél eddig semmit, hogy más legyen, hogy jobb legyen!

Szándék: Felébredtél. Most valóban magadnál vagy és fáj az igazság felismerése. Másként látsz mindent. Már látod azt is ki alszik és ki nem körülötted. Azt gondolod jobb életet akarsz, ez  így nem mehet tovább. NA oké, oké jobb élet, de mit tegyek?, és ki vagyok? és mi kell hozzá?, hogy kezdjem?, és egyáltalán mit akarok?, hiszen nem is ismerem magam,  nem foglalkoztam eddig semmivel, amiben megláthatnám magamat, vagy egyszerűen nem sikerült. A lényeg: csak KEZD EL végre valahol. Aztán megszületik a szándék és vele talán eljön a pozitívabb gondolkodás.

 Kapaszkodás: A régi álmok, dédelgetett vágyak azok még megvannak. Romantikusan megőrízted őket magadnak, ne tagadd, erről szoktál ábrándozni néha, hogy jobb kedved legyen.  Elkezdenéd megvalósítani ÁLMAIDat , te csak ebbe tudsz kapaszkodni igazán, hiszen most már ébren vagy, de sajnos az élet nem egyszerű. A Szerelem, akinek kellene és akivel együtt élsz, nem segít neked. Nem tud, vagy nem akar, vagy alszik ő is. Valami sikerül is, valami nem,  és ha kudarcok rontanak rád, könnyebb feladni, megsértve lenni. Egy darabig viseled a vértet, de aztán leesik rólad, elfogy az erő, kialszik a tűz.
 ÉS minden kezdődik előlről: úszol, elfáradsz, elmerülsz: szépen csendben, észre sem veszed, de eltűntek a tervek, nincs meg a cél, feladod. Lassan elfogy a levegedőd és újra venned kell, újra fel kell állni a földről, de minden egyes megkapaszkodás egyre nehezebb, rosszabb, egyre inkább felemészt , és eleged lesz abból, csak téged tesznek próbára az égiek – nem érted miért!

Sokadik ébredés: Jönnek a gondolatok, a “világvége fájdalom”, rosszabbodnak a tünetek. Depreszzió, ingerlékenység, hiszti, sírógörcsök, netán fizikai tünetek is, amiről nem is sejted, hogy te okoztad. Aztán eljön az alja. A Marianna-árok, ha úgy tetszik, ahonnan nincs már út lefelé csak egy, de azt nem akarod. Az élni akarás most nagyobb. Ilyenkor persze újra felébredsz, hiszen valahogy fel kell juttatnia elmédnek magát, mert különben lassan megőrülnél. Valamit hát tenned kell. Már gyorsabban zajlik a folyamat, és a szándék hamar megvan, hogy visszatalálj oda, ahonnan indultál, az ÁLMAIDhoz, terveidhez. Felméred mit tanultál az elmúlt évek alatt, mit tudsz hasznosítani, rájössz van egy olyan szó, hogy: 'lehetőség' és idővel még használni is tudod.

Körfogás: Ez  történt velem. Így történt, nem tagadom és már vállalom amire rájöttem. Amíg feladom az életem, amíg nem jön egy olyan szándék, határozottság, kitartás, lendület, vagy erő, ami megalapozza a jólétet, a jobb létet, azt hogy ne süllyedjek vissza a víz alá, addig minden kezdődne előlről.. Mindig könnyebb elaludni, homokba dugni a fejem, megsértődni, mintsem szembenézni a valósággal, az igazsággal, a fájdalommal. Ez azonban nem egészséges és nem BOLDOG ÉLET.

Mostanában: A sokadik ilyen “baleset” után történt valami apróság, egy mondat, egy film, valami, amitől ráébredtem az idő rohan, és nem szabad elpocsékolni az életet. Még élénken szaladgál bennem egy-két gyermekkori élmény  (már, amelyiknek hagyom) és már felnőtt vagyok, és az a harmincas szám egyre csak közeledik, pedig még igazán nem is éltem.
Anyukám sok mindenre megtanított – mondhatom bátran arra: hogyan kell a “jég hátán is megélni, túlélni mindent!”. De egy valamire elfelejtett rövid élete alatt, vagy talán ő sem tudta igazán  - és azt hiszem ez az igazság: Hogyan kell boldognak lenni?! Hát én ezért keresem a választ szüntelen, folyton folyvást – mióta felébredtem és visszataláltam elhagyatott életemhez.

Epilógus: Én levontam a tanulságot. Szeretném a változást, szeretném, hogy megváltozzak, hiszen nem tudom elviselni azt a keserű embert, akivé váltam. Már jártam azon az úton, tudom hová vezet és nem tetszik. A halálom óráján nem akarom azt érezni még van dolgom ezen a világon, annyi minden van, amit még nem tettem meg. Szeretnék boldog lenni, és azon leszek, hogy lépésről-lépésre felépítsem a saját boldogságomat, a saját életemet. Nem lesz egyszerű, biztos lesz, ami nem sikerül, de megpróbálom, hogy tudjam nem rajtam múlt. 
És végezetől egy idézet, amit már nagyon sokszor elolvastam a nővérem hűtőjén, de igazán csak pár hónapja értettem meg mit is jelent:
 “A boldogság forrása nem magunkon kívűl, hanem bennünk van.”

Eliza

 

szerintünk: (1/5)
szerintetek: (5/5)

A bejegyzés trackback címe:

https://velizabeth.blog.hu/api/trackback/id/tr4511103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.07.01. 12:43:47

Eliza!
Az ältalad leirt eletutat ismerem, minden egyes gondolatat, minden egyes szavat...mintha csak en irtam volna, az elsö betütöl az utolso szoig. ..elkepesztö ez a hasonlosag.

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.07.01. 13:10:40

s meg valami:

Szerintem az ebredes is csak egy kepzet, amit megalmodunk...de valojäban meg mindig alszunk. Ez a tudatalatti vagy, hogy felebredjünk, hogy megeljük az ebredes katarzisät olyan erös, hogy valodinak hisszük...vagy nem tudom... :/

Ez a dal talan jobban kifejezi ezt az egeszet (a zene sokkal többet mond mint a szavak, szerintem)
youtube.com/watch?v=_TILCIRspO0

VElizabeth 2008.07.01. 16:42:00

Szia Kallódó!

Üdv az oldalon! :)
Tudom hogy sokan vannak, akik magukénak érezhetnék, akár az én családomban is. Talán mindenkivel egy kicsit másképp történik meg. Azt hiszem így teljesen értheted miről beszélek, csak az életünkben bekövetkezett események a mások...

"Szerintem az ebredes is csak egy kepzet, amit megalmodunk...de valojäban meg mindig alszunk. Ez a tudatalatti vagy, hogy felebredjünk, hogy megeljük az ebredes katarzisät olyan erös, hogy valodinak hisszük...vagy nem tudom... :/"

Hm. elgondolkodtatál. Szerintem te már átmentél azon, amin most én, mond, ha nincs így. Talán te már túlvagy azon a szakaszon ahol most én vagyok, és ezért látod, hogy ez egy körforgás, én pedig még nem látom a kanyart benne és ezért hiszem, hogy egyenes az út. Ahogy írtad Edit blogjában talán a te utad akkor nem volt szerencsés és nem odavezetett, ahová vártad.

Sajnos a zenét még nem tudom meghallgatni egy darabig, de megfogom.. Otthon nincs net, itt meg nincs zenehallgatás. Szóval keresek rá módot mindenképp!
És köszi, hogy írtál, hogy mersz írni az érzéseidről! :)

Eliza

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.07.01. 17:25:47

Kerlek, Nincs mit megköszönnöd :)Inkäbb en köszönöm, hogy az irasoddal okot adtal az elgondolkodäsra. S amugy is valahogy ezek a dolgok(erzesek) kikivänkoznak belölem, egyszerüen szüksegem van az ilyen gondolatok olvasäsära, kommentelesere... ne kerdezd miert, mert en magam sem tudom... vagy inkäbb nem akarok rola tudni. :/

Egyebkent valoban igazad van. tul vagyok azon a szakaszon ahol most te vagy (olvasva az irasodat)...de ez nem jelenti azt, hogy räd is ez värna. Nem hiszem!

... Amugy jol lätod, en ezt egy nagy mokuskerekkent fogom fel, melyben ujra es ujra szembe jönnek veled a dolgok, melyek megfognak, vägyat keltenek benned..es aztän tovamennek, otthagyva üresen, csalodottan. Majd ujra visszaternek es ujra es ujra... egy idö utän azonban mär hozzäszoktam ezekhez, a helyen kezelem öket, tudom hogy mit (nem) värhatok, s ha nem värok nem csalodok ... ez ilyen egyszerü.

VElizabeth 2008.07.02. 09:15:20

Hát tényleg elképesztő a hasonlóság az érzéseinkben. Ahogy írtad csalódok és pont ebből lett elegem. Hogy lehet, hogy másoknak normális, bonyodalmaktól mentesnek mondható élete van, nekem meg mingig jön valami, ami hátráltat. Én nem vagyok egy jó problémamegoldó ember, legalábbis régebben nem voltam, és döntéseket is csak nehezen tudtam hozni. Innen meg egyenes az út a csalódottságig, hiszen a sült galamb magától nem röpül sehová..
Középiskolában volt egy órám önismereti óránk és én mindig azt mondtam a tanároknak, hogy ha pesszimista vagyok, tudom mi az a legrosszabb dolog, ami történhet és így felkészülök rá, nem érhet meglepetés. Ha pedig véletlenül jó történik, akkor legalább örülhetek.
Ezzel persze hosszú perceken keresztül vitatkoztak, de nem adtam fel sosem az érvelést.

Alexxander · http://darksilence.blog.hu 2008.07.02. 14:30:01

Ohh valoban... dönteni nagyon-nagyon nehez, jol dönteni meg meg nehezebb... nekem meg talän egyszer sem sikerült. Nem is csoda, hogy kerülöm az ilyen szituäciokat :(
süti beállítások módosítása